Kapitel 1

”Andrea” skrek mamma. Jag stängde av musiken. ”Kom hit” Jag stängde igen datorn och sprang ner för trappan. ”Vad är det?” frågade jag när jag gick in i köket.
”Jag ska åka bort i två månader”
”Va?” frågade jag i chock.
”Det är jobbet men du kommer stanna här. Du ska bo med Anne Cox”
”Va” nu skrek jag verkligen. ”Aldrig, nej” skrek jag på henne.
”Andrea, lugna ner dig älskling” sa hon och la händerna på mina axlar. ”Två månader” sa hon och jag gav henne en tajt kram.
Dagen kom snabbt och jag skulle flytta in med Anne och hennes barn. Jag såg inte fram emot dom här månaderna. Jag stod i jästrummet på morgonen efter min första natt och kläde på mig. Jag tog på mig den vita skjortan, den gråa tjolen och den mörkblåa jackan. Jag knöt den matchande slipsen runt halsen. Jag kammade mitt spikraka hår och flätade det. Jag var nöjd med resultatet och jag gick ner för trappan.
”God morgon” sa Anne när jag kom in köket, jag svarade tyst och satte mig bredvid Gemma. Harry satt mitt emot, han kollade upp på mig då och då, och det var inte trevliga blickar han gav mig. Jag åt mina ägg och tackade innan jag gick mot dörren.
”Vänta” sa Anne och jag stannade precis när jag öppnade dörren ”Harry kommer ner vilken sekund som helst” och som på kommando kom han ner. Anne gav honom två påsar och när han kom fram till mig så gav han mig den ena. Jag log snällt mott Anne innan jag gick genom dörren.


Komentera för mer. Jag kommer förmodligen lägga upp del två så att ni förstår mer av beretelsen.

Kommentarer
Postat av: emma

verkar bra!

2012-04-18 @ 21:15:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0