Kapitel 2

Jag la in min jacka och väska i mitt skåp. Jag tog ute mina engelska böcker och gick mot klasrummet. Jag kände något runt min fot och jag ramlade. Jag kollade upp och såg Harrys flin. Jag satte mig upp och tog upp böckerna. Precis när jag räckte mig efter min läsbok så ställde sig en for på min fingrar. Jag höll ihop för att inte skrika i smärta. Jag kollade upp och den här gången var de inte Harry, utan hans kompis Josh. Han tog bort foten från min hand och sparkade mig på bröstet istället. Jag ramlade bakåt och dom gick. Jag satt på golvet och väntade tills jag inte hörde deras röster. Alla kollade på mig, jag ignorerade blickarna och tog upp min bok. Jag gick in på toaletten och kollade mig i spegeln. Jag knäppte upp skjortan, mina fingrar gjorde ont, dom var röda och gick knappt att böja. Jag hade fått en röd fläck där han sparkade mig, det kommer förmodligen bli ett blåmärke. Jag knäppte skjortan igen och gick mot min lektion.

Jag log mot Anne när jag kom in köket. Jag satte mig mitt emot bredvid Gemma. Anne ställde en kastrull på bordet och satte sig mitt emot mig. Hon kollade med stora ögon på mig. ”Vad har du gjort på bröstet?” frågade hon. Jag kollade snabbt på Harry innan jag svarade ”Jag ramlade”
”På vad?”
”En sten på vägen hem, det är ingen fara”

En kortis :) men det händer ändå ganska mycket, typ.  Min kompis kommer fixa temat imort <33 yay

Kommentarer
Postat av: Julia

Skriver underbart :)

2012-04-20 @ 15:55:18
URL: http://morethanthisnovell.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0