Kapitel 4

”Vart har ni vart?” frågade Gemma när vi kom hem på morgonen. ”Sjukhus, Andrea har brutit 3 fingrar” Jag suckade och gick up för trappan för att byta om till min uniform. Jag stötte ihop med Harry när jag kom upp på andra våningen, han kollade chockat på mig innan han gick vidare ner för trappan.
Jag satt och halvsov på lektionen. Harry och hans kompisar satt och kollade på mig men jag ignorerade det. Dom kastade papper när läraren inte kollade, jag lät dom som hamnade på golvet liga och dom som hamnade i mitt knä la jag på bordet bredvid mig. Sekunder kändes som minuter och minuter kändes som timmar men äntligen tog lektionen slut. Jag tog mina grejer och gick ut ur klasrummet. Jag kände ett hårt slag i naken. Jag vände huvudet för att se vem det var, Josh. Jag fortsatte gå mot mitt skåp. ”Hora” hörde jag en av tjejerna skrika efter mig.

”Vart ska du?” frågade Anne när jag stod i hallen.
”En promenad, kanske går och köper glass”
”Harry kan väll följa med, han behöver komma ut” Hon vände sig om. ”Harry” skrek hon upp för trappan. Den krullhåriga figuren kom ner för trappan. Han stannade mitt i och frågade vad hon ville. ”Följ med Andrea ut”
”Varför?”
”Det är bra med lite frisk luft” Hon gav honom pengar. Harry gick förbi mig, satte snabbt på sig sina skor och gick ut. Jag följde efter honom.
Jag gick bakom honom hela tiden, jag hade mina hörlurar i. Vi kom fram till glass affären, Harry gick före mig. Han stannade och vände sig om. ”Vad vill du ha?” frågade han. ”En kula choklad och en kula sockervadd” sa jag. Han sa åt mig att gå och sätta mig medans han tog glassen.
Han kom till bordet med glassen. ”Tack” sa jag tyst och tog en sked.
”Hur är det med din hand?” frågade han.
”Bättre”
”Bra, och förlåt” Jag nickade i svar.
”Varför säger du det” sa jag efter en minut av tystnad. ”Vad har jag gjort er?” Han öppnade munnen men inget kom ut. ”Du är en idiot Harry”
”Men varför säger du inget då” det var då jag blev tyst, för att jag inte vågade, jag var rädd att det skulle bli värre. ”Exakt, du har en mun, använd den”
”Du är för jävlig, förstår inte hur någon kan gilla dig. Har fan aldrig sagt ett ord till er. Gör världen en tjänst och gå dö. Världen skulle bli mycket bättre” Han skulle precis säga nått men blev avbruten ”Harry” hörde jag någon ropa.
Han ställde sig upp utan att säga ett ord och han gick ut med sina kompisar. Jag åt upp glassen och gick mot dörren. Det hade börjat spöregna ute. Jag öppnade och gick ut.

Lämna gärna en kommentar.

Kommentarer
Postat av: My

Bra novell! :)

Har du lust att kika in på min? Skulle bli riktigt glad! xx.

2012-04-23 @ 18:43:58
URL: http://watchthestars.blogg.se/
Postat av: emma

skitbra!

2012-04-23 @ 21:18:33
Postat av: Anonym

Gör bra! :)

2012-04-30 @ 10:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0