Kapitel 5 - Just a kiss

"Good morning Zayn" sa doktor Philips när jag kom in på hennes kontor. "Sit down" sa hon och jag satte mig på stolen vid hennes skrivbord. "We're going to make up a plan for you" Jag nickade och hon fortsatte. "Everyday after breakfust you are going to see me and we'll go thrue the schedule. Today you'll get to know the kids between eight and eleven adn after luch you'll see a therapist, then you have the rest of the day of" Jag kollade på henne surt. "Zayn, I know you don't want to be here but the sooner you get your act together the soor you'll be out of here. We're all here to help you, this is for your own good" jag reste mig upp och tog pappret som hon höll i handen och gick mott dörren. "And Zayn, try not to fall asleep on the patio"


Rosa
"That guy is a total prick" sa jag när jag kom in igenom dörren.
"Who?"
"Zayn" jag satte mig ner på sängen bredvid Destany.
"What's with him?"
"He's a jerk"
"Who's a jerk?" frågade Adriana som precis kom in i rummet.
"Zayn" sa Gabbie.
"He's hot" sa hon och satte sig på Emma's säng.
"Well that doesn't change the fact that his a jerk. Trust me, I know that kind of guys"
"You're right" sa Adriana och Emma höll med. "But he is here to change,, maybe you can get on the better side of him"
"I don't think so"
"Who knows, you might be suprised"

Zayn
"What time is it" sa jag trött och satte mig upp.
"Five I guess" sa någon och jag vände huvudet mot Rose som satt och läste. Jag letade efter mobbilen i fickan men såklart va den inte där. Vi fick tydligen inte ha mobbiler, vi fick låna telefoner om vi skulle ringa till någon.
"How long have you been here?"
"About an hour and a half"
"You've been reading all the time?"
"Yeah"
"You like reading?"
"I guess, I would always sit in the library until late so I didn't have to go home"
"Actully, you should be here" sa jag och satte mig bredvid henne istellet.
"Why?"
"Cause you seem helthy"
"Belive me, I'm not. I'm messed up"
"I don't think you are, I think you're amazing"
"Why, I'm not" Jag la armen om henne och kollade henne i ögonen. Jag kunde inte hitta ord, hennes gröna ögon, inget kunde beskriva det jag kände "Would it be wrong if I kissed you right now?" frågade jag. Jag måste lära mig att tänka inan jag pratar.
"I don't know, let's see if it is" sa hon och lutate sig närmare mig. Jag slöt mellanrummet mellan våra läppar. Det var en helt ny känsla när jag kysste henne. Jag kände mig som inan jag tappade konstrol.
"Rosa" hörde jag någon skrika och hon ställde sig snabbt upp. Emma kom upp på terasen. "Det är mat" Hon sa något jag inte förstod. Rose bara nickade och gick efter Emma så jag följde också efter.


Kommentarer
Postat av: Julia

OMG!!!!!!! :)

2012-04-05 @ 15:24:02
URL: http://morethanthisnovell.devote.se
Postat av: emma

skitbra! :)

2012-04-05 @ 18:36:17
Postat av: Dafina

Bra!!!!

2012-04-05 @ 20:35:40
URL: http://dafinaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0