Kapitel 5 - Say

"I don't think you are, I think you're amazing"
"Why, I'm not" Jag la armen om henne och kollade henne i ögonen. Jag kunde inte hitta ord, hennes gröna ögon, inget kunde beskriva det jag kände "Would it be wrong if I kissed you right now?" frågade jag. Jag måste lära mig att tänka inan jag pratar.
"I don't know, let's see if it is" sa hon och lutate sig närmare mig. Jag slöt mellanrummet mellan våra läppar. Det var en helt ny känsla när jag kysste henne. Jag kände mig som inan jag tappade konstrol.
"Rosa" hörde jag någon skrika och hon ställde sig snabbt upp. Emma kom upp på terasen. "Det är mat" Hon sa något jag inte förstod. Rose bara nickade och gick efter Emma så jag följde också efter.



Rosa
Två veckor har gått sen Zayn kysste mig. Vi pratar inte om det. Inga relationer tillåtna.
Vi gick ner till matsalen för middag. Vi tog vår mat och gick mot vårt bord. Jag satte mig ner. Jag kollade upp på killen som satt mitt emot mig. "Alex?" frågade jag chockat.
"Vad gör du här" sa han och stälde sig upp. Han gick runt bordet och gav mig en kram.
"Min grane skickade mig hit" han satte sig ner igen.
"Do you to know each other?" frågade Zayn.
"Yeah, we're best friends, kind of"
"Kind of?" frågade han och vi började skrata. "People often mistook her for a boy"
"And people thought he was a girl"vi skratade åt minena. Zayn ställde sig srgt up, tog sin bricka och gick mot utgången.
"What's with him?" frågade Adriana.

Zayn
Så fort jag kom in i mitt rum så satte jag mig ner på knä och skrek. Så klart hon har någon, hon är snäll, snygg, smart. Jag kände hur hela mitt hjärta sprak och jag fick en ilamånde känsla. Hadde jag verkligen fallit för henne så här snabbt? Jag betsämde mig för att gå och prata med doktor Philps, hon kanske kan hjälpa, egentligen behöver jag bara någon att prata med.
Jag tog hissen ner och gick till hennes kontor. Jag knackade på dörren och väntade på ett svar.
"Zayn? WHat can I do for you?" frågade hon när jag satte mig ner.
"I honestly don't know, I just need someone to talk to"
"I'm here"
"And know I don't know what to say"
"What's bothering you"
"How did you know somethings bothering you?"
"I can telle the diffrents in your voice. What's going on?"
"Why is Alex here?"
"Zayn, I can't give out that kind off information"
"Where is he from?"
"Why do you ask?"
"I don't know"
"Is it Rose?"
"No"
"Don't lie to me, I see the way you look at her. She has really changed you. And I know about the kiss" Jag höjde ögonbrynen i chock.
"Don't worry, it was nothing. No realationships alowed"
"Well, the rule was basecly for people like you, who only use girls"
"I don't" hon avbröt mig. "You did" sa hon. "I would see truth it since, the way you act around her, you haven't done that with any of the other girls. You talk diffrently with her, and I think that she is one off the reasons you are making progress"
"I like her, and when I saw her being so friendly with Alex I got jelous"
"It's called love Zayn"
"Why is she here though?"
"SHe told you didn't she?"
"Yeah, but she seems normal"
"A lot of the kids here does, we're just going to make sure they stay that way before they leave"
"Okay, can I call the boys?"
"Of corse, here" sa hon och flytade sig från skriv bordet.Jag satte mig ner och ringde Liam.
"Hello" hörde jag på andra sidan.
"Hey, it's me, Zayn"
"Hi, how are you. Doc said you are making progress, thats good"
"Yeah, I guess"
"Is something wrong?"
"It's this girl, I don't know what to do, i need some relationship advice"
"Don't act like a dick"
"She probebly thinks I am one. But I really like her, and"
"Just tell here that you are insanely in love with her"
"Thank you for the advice, it really helped" sa jag sarkastiskt och la på.
"She likes you to" sa doktorn innan jag gick ut.

Jag kommer börja på en ny efter den här, och jag undrar vem ni helst vill läsa om, Niall eller Louis. Och jag har börjat på en fortätning på min förra så om ni skulle vilja läsa den, säg till.

Kommentarer
Postat av: Julia

Niall skulle vara kul <3 älskar novellen !!

2012-04-09 @ 09:55:03
URL: http://morethanthisnovell.devote.se
Postat av: Anonym

Skriv om Louis alla andra nov eller handlarom niall :p

2012-04-09 @ 09:55:55
Postat av: Elin

Gör bra novell! :D

Vill bara ha mer, mer, mer!! :)

2012-04-09 @ 12:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0