Kapitel 4 - Pure morning

"Better?" frågade jag när jag fick i gång den.
"Much, thank you" sa hon och log. Hon var värkligen vaker.
"Your beautiful" sa jag utan att tänka. Hon kollade på mig chockat.
"Thank you" sa hon och hennes kinder blev röda "Your not bad yourself" Vi satt i tystnad ett tag. "Are you cold?" frågade hon.
"A little"
"Come here" sa hon och menade att jag skulle sätta mig under filten med henne. Vi krop ihop och la oss ner. Vi pratade om oss själva och sen bara skit. Hon var riktigt smart, tydligen så var skolan ett ställe hon gömde sig för sin pappa. Hon hadde en fantastisk personlighet, något jag önskar att jag hadde.


Rosa
Mina ögonlock sköt upp och jag skrek av det kalla som precis hadde träffat min kropp. "What" skrek någon bredvid mig. Framför mig stod Ross och Gabbie. Ross höll en vattenslang. "What the fuck are you doing?" skrek Zayn åt han.
"Take it easy, it's just water" Han bara ställde sig upp och gick mott det stora vita huset.
"So what where you doing here all night then?" sa Adriana och satte sig bredvid mig.
"I don't know, I fell asleep"
"In the arms of Malik" sa hon retsamt. Jag bara log osäkert och ställde mig upp.
"Sorry for you book" sa Ross och pekade på boken jag höll i handen. Jag blädrade snabbt igenom.
"It will dry" sa jag och gick in.

"Vart har du vart hela natten?" frågade Emma när jag kom in i vårt rum.
"Jag somnade där ute"
"Okej, det är frukost nu"
"Gå ner du, jag ska bara byta om" sa jag och drog ut en vit croche tröja och ett par jeans shorts. Hon lämnade rummet och jag bytte om. Jag kamade ut håret och skäljde ansiktet med kalt vatten. "Du är misslyckad" sa jag till min spegelbild.
Jag låte dörren efter mig och la nyckeln i fickan. Jag gick till hissen och väntade på att den skulle nå min våning. Jag gick in, tryckte på knappen och lutade mig mot väggen. Jag var grymt trött.
Hissen stopade på våning fyra och Zayn kom in.
"Morning" sa jag med en trött röst.
"Good morning" sa han och ställde sig framför mig."Didn't sleep well in my arms?" han la händerna på vägen bakom mig och lutade sig närmare.
"Not really" Han kom närmare och la läpparna vid mitt öra. "The why don't we do it again, this time you will be a lot more tired" Hissen stanade och dörrarna öppnades. "Think about it" sa han innan han gick ut.

Zayn
"Good morning Zayn" sa doktor Philips när jag kom in på hennes kontor. "Sit down" sa hon och jag satte mig på stolen vid hennes skrivbord. "We're going to make up a plan for you" Jag nickade och hon fortsatte. "Everyday after breakfust you are going to see me and we'll go thrue the schedule. Today you'll get to know the kids between eight and eleven adn after luch you'll see a therapist, then you have the rest of the day of" Jag kollade på henne surt. "Zayn, I know you don't want to be here but the sooner you get your act together the soor you'll be out of here. We're all here to help you, this is for your own good" jag reste mig upp och tog pappret som hon höll i handen och gick mott dörren. "And Zayn, try not to fall asleep on the patio"

Kommentarer
Postat av: Dafina

Meeer,jätte bra!:)

2012-04-03 @ 03:06:15
URL: http://dafinaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0