Kapitel 13 Hangover




Julia Enn

Ljuset som smög sig in i rummet var tillräkligt för att väcka mig. Jag kollade på klockan 07.13. Jag ställde mig upp. Jag hade på mig samma kläder som jag hade på mig igår kväll. Jag kläde av mig.
”What time is it?” Jag vände mig snabbt om och såg Louis ligga i min säng. Jag korsade händerna över mina bröst. ”Sorry” sa han och jag vände mig om. Jag drog ut en stor t-shirt ur garderoben. Jag satte på mig den tillsammans med ett par gråa mjukisshorts. Jag la mig ner bredvid Louis igen. ”What am I doing here?” frågade han.
”I don’t know, but you can either go back to sleep or get the fuck out of here” Han drog av sig sina jeans vilket fick en undrande blick av mig.
”It’s not that comfreble you know” Jag la huvudet på kudden igen och somnade snart om.

Teegan Kolt

Jag öppnade ögonen. Jag kollade mig runt i rummet. ”Good morning” Harry kom in i rummet med en bricka. Han ställde den på bordet vid sängen och satte sig.
”We had sex didn’t we?”
”Yes. You want breakfust?”
”Sure” sa jag och han ställde brickan framför mig.”You wouldn’t mind giving me my underwhere?”
”Sure” Han va väldigt spänd. Han plockade upp mina underkläder och gav dom till mig. ”You want a t-shirt to?”
”That would be great” Han drog fram en tröja ur sin låda och slängde den till mig. ”You like ramons?” frågade jag när jag drog på den.
”Yeah”
”Me to. And would you stop being so tense”
”I thought you would be mad”
“I’m not. At least you treat me right afterwards. It’s usually ‘have a great day’ when they kick me out” Han log åt min kommentar. “I’m used to one night stands”
“I figured”
”I’m a slut”
”Don’t say that” sa han och satte sig närmare mig.
“It kind off is true though” Jag tog en tugga av brödet han get mig. ”This is really kind of you”
“I feel guilty” erkände han.  
“Don’t be. We where both wasted and it is as much my fault as it is yours. If you could make anything out of what I just said. I’m sorry I’m babbling. I’ll just shut up” Jag tryckte in brödet I munnen för att bli tyst. Han skrattade åt mig. ”I’m awkward” sa jag med munnen full. Ett litet fnitter kom från hans mun.
”I like your awkwardness” 
”That’s sweet of you Styles”

Julia Enn

”My head hurst” gnällde jag.
”Not used to hangovers?” frågade Louis.
”No” sa jag och slog honom med en kudde. ”And wipe that stupid grin of your face”
”Here” sa han och gav mig en huvudvärkstablet och ett glas vatten.
What the fuck happend last night?”
”Not that language Julia” sa Louis bestämt men förstod att han skämtade.
”Did we. You know?” frågade jag osäkert.
”Now you didn’t” svarade Olivia. ”You would’ve. If I weren’t here”
“Why did you leave?” frågade Louis.
“I wasn’t in the mood” svarade hon.
“Teegan said you felt sick”
“Exactly”
“What’s the truth?” frågade jag.
“I kissed Zayn” suckade hon och satte sig på sängen som Teegan inte var i.
”How drunk where you”
”I don’t need to be drunk to kiss someone I like. But it seems like you have to”
“You like Zayn?” frågade Louis.
“Yes”
“What do you mean by that”
“That I like him”
“No, the other thing you said”
“You two where getting it on last night”
“No”
“Yeah. You two where snoging like there was no tomorrow” Louis började skratta åt det. Och snart gjorde jag det också.

Zayn Malik

Jag bankade på dörren tills den öppnades. ”Zyan, what happend?” frågade Danielle oroligt.
”I’m think I’m crazy. Can I talk to Liam?”
”Sure” hon flyttade på sig så att jag fick komma in. Jag gick in i köket där Liam satt med sin mobil uppe och en kaffekopp i handen.
”You look horrible, what happend?”
”Shut up” sa jag argt. ”I couldn’t sleep at all”
“Why?”
“Olivia said she loved me. She doesn’t know I know” Liam kollade på mig med ett chockat uttryck.
”Do you love her back?” frågade Danielle som satte sig vid bordet och signalerade att jag skulle sätta mig bredvid.
”I don’t know. I used to, but I don’t know anymore”
”Used to?”
“I’ve always had a crush on her. I just don’t know anymore”
”I think you do” sa Danielle. “You always look so happy when she’s around”
“I need more time to think”


Stakars Zayn. Fast mer synd om Olivia, eller....? Lämna gärna en kommentar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0