Kapitel 14 Happy birthday


 
 

Julia Enn

Vi stod utanför Louis och Harrys lägenhet. Harry öppnade och vi följde efter honom in I vardagsrummet. ”Suprise” skrek alla och hoppade fram. Mitt leende måste ha varit enormt. ”Happy birthday” sa Louis och la armarna om mig.
”Thank you” sa jag. Jag kramade om Teegan och Olivia.
”We have another suprise for you” sa Olivia. ”Turn around” Jag vände mig om och möttes av min familj. Jag gick fram och kramade om dom alla. Mamma torkade bort tårarna som jag inte ens hade märkt att dom rann.
”Jag har saknat er så otroligt mycket”
”Vart är mitt tack” sa Teegan.
”Tack så mycket” sa jag och kramade henne.
”Let’s party” skrek Louis och musiken spelades. Jag skrattade och dansade med min syster.

”May I have this dance” frågade Louis. Jag gav honom min hand. ’Kiss and tell’ med You Me at six spelades. Jag händerna på han axlar och hans händer var på min midja. Jag kollade in i hans blåa ögon. Det var nu jag insåg att jag faktiskt faller för honom. Snabbt.

Zayn Malik

”You have to talk to her” Liam drog mig ur mina tankar.
“I can’t” svarade jag.
”You love her. I can see that. And right know it’s destroying you” Han hade rätt. Jag hade sovit högst tre timmar dom senaste nätterna. Parrie had gjort slut, hon förstod att jag älskade Olivia. Jag tror att det sårade henne mer en mig. Jag ett par steg närmare henne innan jag frös. Hon kollade konstigt på mig. Hon sa nått till killen hon dansade med och gick fram till mig.
”Zayn. I’m really sorry about what happend at the club. I don’t know what”
”Do you love me” avbröt jag.
“What?”
”Do you love me?”
”Zayn, you are my best friend. Of Course I love you”
”No. I heard you talking to Perrie. You told her that you kiessed me, becasue you love me” Hon öppnade sin mun men stängde den igen. “Because I love you. I’ve had a crush on you since the day I met you. I regret that I didn’t tell you that the day I left but I love you. I really do. I wish you loved me as much as I love you. If that is even poisible” Hon kollade stumt på mig men snart smög sig ett leende fram. Hon slängde armarna runt mig och hon pressade sina läppar mot mina. Jag kände hennes blöta tårar mot mina kinder. Applåder och jubel fick oss att bryta kyssen.
”Finally”  kommenterade Teegan. Oliva kramade henne. ”Congrats Malik. Take care of her”
”I will” sa jag och kysste Olivia igen.

Julia Enn

”Hur går det med skolan då?” frågade pappa när vi beställt maten.
”Det går bra”
”Är lärarna bra?” frågade mamma.
”Jättebra”
”Den där Louis verkar vara trevlig. Men en aning vild”
”Han är sjyst och väldigt vild. Men rolig”
”Den mörkhåriga tjejen. Vad hette hon nu då?”
”Olivia” svarade Teegan.
”Det är hon jag delar rum med”
”Är hon den ända som har kille?” frågade pappa.
”Japp”
”Inget på gång med Louis?”
”Nej, vi är väldigt bra kompisar. Inget annat”
”Hur sköter du dig Teegan. Din mamma är nyfiken på det”
Vill du att jag ska tro på det?”
”Faktiskt”
”Okej. Det går bra. Festar, inte lika mycket som hemma tyvärr. Mycket sex, droger”
”Mycket lustigt Teegan”
”Jobbar på att bli stand up komiker” Servitören kom med våra drickor. Jag tog en klunk av vinet.  
”Jag tror du skulle lyckas” sa min far ironiskt.

Äntligen erkände han för Olivia. Och Julia erkände för sig själv. Yay.

Kommentarer
Postat av: Lisa :)

Jag hatar ått du tog just kiss and Tell :(

2012-08-05 @ 10:13:49
URL: http://onedirectionfanstory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0