Kapitel 15 Love is in the air

 
 
Julia Enn

“Hi Louis, what are you doing here” sa jag och kramade honom. Vi hade precis slutat och Louis väntade utanför mitt rum.
”I’m here to meet my best friend” sa han med ett stort leende.
”Why are you so happy?”
”Me and Eleanor are back together” Jag log brett men inombords ville jag skrika.
”That’s great”  sa jag och la armarna om honom igen. ”I have a lot to study to. I’m sorry”
”It’s okay”
”Bye”
”Bye” jag öppnade dörren och låste den efter mig. Jag lät tårarna rinna fritt. Jag slog handen i garderobsdörren så hårt jag kunde. Det blev en liten inbuktning. Jag sparkade så hårt jag kunde vilket lämnade ett håll.

Oliva Murs

Jag kom in i rummet. Det såg ut som om någon hade gjort inbrott. ”Julia?” frågade jag. Zayn stängde dörren efter sig.
”What happend in here?” frågade han.  Dörren öppnades bakom oss och Julia kom in. Hon kollade sig förvånat om.
”What the heck have you two done?” frågade hon.
”We just got here”
“Is that blood?” frågade Zayn och jag kollade ner på vart han kollade. Det var blodfläckar runt om i rummet.
”I thought you where here all the time” sa jag till Julia.
”I went for a walk. I don’t know what happend”

Vanessa Hale

“How are you?” frågade Niall.
“Nervous, but okay”
“They’ll love you” sa han och tryckte sin näsa mot min. ”As much as I do”
”I love you too” Han kysste mig snabbt på munnen.

”Hello sweetie” Hon kramade om honom hårt. ”You must be Vanessa” sa hon och räckte ut handen för mig att skaka. ”I’m Maura”
”Nice to finally meat you” sa jag.
Vi gick in i huset. Det var ett par människor samlade i vardagsrummet. Niall hälsade på alla.
”Nessa?” förde jag någon säga. Jag gick fram till henne och gav henne en kram. ”How are you hunny”
”Never better”
”I’m sorry I havn’t visit”
”It’s okay. When’s the wedding by the way?” Hon suckade åt min kommentar.
”Hopefully soon” sa min mammas pojkvän.
”No little siblings until you’re married”
”Vanessa” sa hon argt och alla i rummet skrattade. Niall ställde sig bakom mig. ”No grandchildren until you’re married”
”Mom” Det fick också alla att skratta.
”No worries” sa Niall.
”Just making sure”

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0