Kapitel 22 Long way ahead

Tumblr_m8fbyynoo11qklju2o1_250_largeTumblr_m6fj00zdir1qiltrvo1_500_largeTumblr(4) Fotos do perfil

 

5 veckor senare

Olivia Murs

”Seriusly Julia. Hury. We need to fetch Vanessa to” Hon stannade upp i vad hon gjorde och kollade på mig.
”Fetch?”
”Pick up. Or whatever you sweeds say. Just hurry you bum”
”Bum?”
”If you don’t know I’m scared”
”Why did you call me bum?”
“You are one. Hury” Hon stängde sin resväska.
”Done” sa hon och lyfte den upp.
”You’re worse than Zayn”
”According to you everyone is worse than him”
“Casue he is my fav”
“Hurful” sa hon och låtsades ta åt sig.
”Bum” sa jag och vi drog ut väskorna ur rummet. Jag låste och vi gick mot utgången. Vi slängde in väskorna  i bagage utrymmet och hoppade in i bilen. Vi plockade upp Vanessa på vägen.

”You guys hungry?” frågade jag.
”Not really” svarade Julia.
”Starving” sa Vanessa.
Vi satte os på ett fik. Jag och Vanessa tog varsin grillad macka (mums) och Julia tog en café. Vi gick alla och shoppade i taxfreen. Villket var kul för alla började skratta åt allt.
Vi bordade planet. Julia satt vid fönstret. För vi var snälla nog för hon ville. Vanessa satt i mitten och jag vid gången.   

Teegan Kolt

”Do not drive of the road” sa min pappa till sist.
”I’m a good driver”
“Stay at a hotel if it gets too late”
“Yes dad. Bye” sa jag och kramade honom. Jag gav Owen en kram också. ”See you bud” sa jag och slog till honom på bröstet. Och han gjorde samma sak. Jaghoppade in i bilen ach gav mig av på nya äventyr. Fast, nä. Jag ska till L.A för att träffa alla as grymma vänner.  

Liam Payne

”No, no”
”No Liam. I’m tierd of this. Let’s just forget it. It’s over”
”No Danielle, wait” Hon hade lagt på. Jag slängde mobilen på sängen och satte mig på kanten. Jag la huvudet i mina händer. Det kändes inte rätt i hjärtat. Jag ställde mig upp och tog min plånbok. Jag låste dörren.

Jag öppnade dörren till restaurangen. Det var ganska mycket folk. Jag satte mig i ett hörn och kollade på menyn.
”May I take your order?” Rösten var ljus och glad. Hon log brett åt mig.
”I have bear and some chese sticks” Hon skrev ner det i sitt lilla block.
”I need to see identification” jag suckade och drog ut den lilla plastbiten ur plånboken. Jag gav den till henne. ”Okay. It won’t take long” sa hon. Hon gav tillbaka mitt leg och gick mot baren.
Hon kom snart tillbaka med min mat och dricka.

 

Första skoldagen. Jag vet inte hur ofta jag kommer kunna uppdatera. Och det skulle betyda jätte mycket om folk kommenterade. För jag vet inte om nån verkligen vill läsa. Ni kan fortfarande ställa frågor föresten.


Kommentarer
Postat av: Lisa :)

Jag läser :*

2012-08-22 @ 21:01:50
URL: http://onedirectionfanstory.blogg.se/
Postat av: Lisa :)

känn dig inte ensam längre :*

2012-08-22 @ 21:02:03
URL: http://onedirectionfanstory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0