Kapitel 3 The on that got away

Hoppas alla som läser gillar. <3


"Louis, kan vi byta rum?"
"Varför?"
"Därför att jag kan se Ray" Ray, det får bli mitt smeknamn för henne.
"Visst, om du sticker" Det var allt som fick mig ut ur rummet, jag skulle kunna se henne varje morgon och kväll och imorgon var
vår dejt.

 

 

"Vad händer? Vad gjorde ni?" frågade Darcy exalterat.
"Jag smsade henne nästa morgon" Kvällen kom och jag skulle hämta henne. Jag ringde på dörrklockan och den öppnades av en long tjej med brunt, vågigt hår. Hon gappade och kollade konstigt på mig.
"Är Ray här?"
"Kom in" sa hon och flyttade sig. "Ray" skrek hon upp för trappan "Din dejt är här" jag hörde forsteg från övervåningen.
Jag såg henne i trappan. "Wow" vad allt jag fick from. jag gav henne en kram och pussade henne på kinden.
"Carly, du glömde licksom nämna att din dejt är Harry Styles"
"Gjorde jag? Aja, spella roll" sen drog hon mig ut ur huset.
"Vet du vem jag är?" frågade jag när vi stod på gatan utanför hennes hus.
"Jepp" hon log sitt vackra leende.
"Fan?" frågade jag undrande.
"Ja. Ändrar det nått mellan oss?" Hon lätt räd.
"Nej, jag bara undrade för du verkade inte bry dig förut"
"Kanske för att det inte spellar någon roll. Du är ju fortfarande en vanlig person" jag tog hennes han.
"Tack" sa jag innan vi började gå.

"Bord för två, Styles" sa jag när vi klev in i resturangen. Kyparen vissade oss till ett bord längst in, bort från alla mäniskor. Vi satte oss ner och tog upp menyn. Hon bestämde sig snabbt och vi bestälde maten. Vi åt och pratade. Det vissade sig att hennes farbror ägde resturangen och hon kom hit med sin familj ofta.
Efter matten gick vi en promenad på stranden, hand i hand och bara pratade. Han tog mig till en mer avlägsen del för att undvika att fansen såg oss.
Plötslig stannade hon och bara satte sig ner vid vattnet. Hon tog av sig skorna och satte ner dom i vattnet. Jag satte sig ner bredvid henne och gjorde samma sak.
"Säg nånting du vill göra innan du dör?" frågade hon. Det var en svår fråga.
"En familj, barn fru, hålla på med vad jag gör nu. Vad vill du göra?"
"Det finns så mycket att göra men så litte tid. Jag vill ha ett vackert liv, jag vill bli älskad. Livet är för kort för att bara slösa bort det, man ska leva sitt liv som det var den sista dagen, man måste leva livet till fullo"
"Vad menar du?"
"Livet är kort, vi kan dö imorgon eller idag eller om ett år. Det är därför man ska göra det man vill utan att bry sig vad andra tycker. Den ända åsik jag lyssar på är min systers, jag behöver inte falska mäniskor som säger att jag är ful är att jag ser gräslig ut i mina kläder, eller att jag är fet. Det jag vill är att nån ska älska mig för den jag är" jag tog hennes hand, hon kollade mig i ögonen, dom var lite mörkare än dom var första gången jag såg dom, dom var gråa nu. Jag lade min anndra hand bakom hennes nacke.
"Du är vacker, och någon kommer älska dig, den någon kanske är närmare än du tror" och med de sagt så la jag mina läppar på hennes.

"Det är så romantiskt"
"Ja, det var en av dom bästa kvällarna i mitt liv. Men nu ska ni gå och lägga er"
"Men vad gjorde hon? vad hände sen? blev ni ihop?"
"Är du helt trög eller, tror du vi skulle vara här om dom inte skulle blivit de"
"Käften Ed, vad hände"
"Jag berätar imorgon, gå och lägg er nu"
"men"
"Nej, gå och lägg dig" hon stamade ut ur rummet argt följt av sin bror. "God natt" roppade jag efter dom.

 


Kommentarer
Postat av: Julia

Jätte bra , tur att jag hittade din blogg ^^ :)

2012-02-24 @ 13:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0