Kapitel 1 The one that got away

Jag hoppas all gillar den här fanficen, förlåt om det är några stavfel eller nått sånt.



"Pappa, kom hit" sa min dotter. Jag stälde mig upp och satte mig bredvid henne, hon höll upp en CD, One Direction, up all night läste jag på fordalet, vår första skiva. Jag tänkte tillbaka på all minnen, en del var bra, en del var tragiska.
"Villka är dom?" frågade hon och kollade på mig. Min son hadde nu satt sig bredvid henne och kollade undrande på mig
"Det där är Niall" sa jag och pekade på den blonda irläningen. "Liam, Louis, Zayn och jag" sa jag smatidigt som jag pekade på varje person.
"Varför har du aldrig sagt något?"
"Det är en lång histoia, och den är kompicerad"
"Berätta"
"Okej", jag var 16 och sökte till X factor"
"Har du varit med i X factor" sa båda chockat och jag skratade åt som.
"Ja, och jag kom trea" deras ögon blev störe än vad dom var innan. "Jag kom till bootcamp men åkte ut men domarna bästemde sig för att ta mig och 4 andra killar och sätta ihåp oss i ett band, One Direction och det var det bästa som hänt i mitt liv, efter er. Jag kommer fortfarande ihåg när vi åkte hit och bode i min pappas bunglow, och resorna till L.A var det bästa, jag glömmer aldrig dagen jag träffade henne" sa jag och fastande i mina tankar.
"Mamma" frågade Darcy nyfiket. Jag nickade.
"Berätta"
"Okej, jag var arton, skivbolaget hadde hyrt ett hus för att vi skulle jobba där hella somaren"
Jag slängde resväskan i de som skulle vara mitt rum. Jag öppnade den och drog ut mina badbyxor, jag klädde av mig och satte på mig dom innan jag sprang ner till backsidan av huset, Zayn och Louis var redan där, bereda med en vatten pistol och vatten slangen.

Vi hörde ett skrik från andra sidan stacketet, vi klättrade upp för att se vem det var, det var en vaker blond tjej med stora, nästan vita ögon, jag kunde inte konsentrera mig, hon var så vacker och hennes skratt, vänta, varför skrattar hon. jag väktes ur min trans när nån slog till mig i huvudet.
"Va?" frågade jag.
"Det här är Harry" sa Liam till tjejen.
"Carly Ray" hennes leende, hon log mot mig stort. "Har ni precis flyttat in?"
"Vi är bara här under sommaren" sa Liam till henne.
"Låter som kul, ja med, min pappa bor här, jag bor egentligen i Arizona, ni kan komma över hit om ni vill, eller är det för kul att försöka pricka grannen med vattenpistoler"
"Fökåt för det där" uräktade jag.
"Jag sa att det va okej" jag måste värkligen ha varit borta. "Kommer ni eller? Och gå runt stacketet" varnade hon.
"Vill ni ha något att dricka?" frågade hon vänligt när vi kom in i den svalla luften.
"Något kallt skulle vara bra"
"Jag trode att engelsmen levde på te men jag måste ha trott fel" sa hon och öppnade kyllen.
"Om man försöker dricka te nu så dör man nog av vermeslag" sa Louis.
"Arizona är väre, mycket väre. Jag lover att om jag fick gå runt i bikini varje dag så skulle jag"
"Jag tror inte många skulle klaga" sa jag. Hon gav mig en förvånad min.
"Bry dig inte om några flirtiga kommentarer han säger, det är bara den han är" berättade Louis.
"Så varför är ni här?" frågade hon. 
"Vi ska jobba här i tre månader" 
"Låter kul, med vad?" Hon visste inte att vi är kända, då kanske jag kan lära känna henne på riktigt.
"Inget" sa jag snabbt, jag ville inte att nån av dom andra skulle säga nått om det. 
"Okej" sa hon med ett stort leende.
"Vi måste dra nu killar" sa Liam. "Förlåt men vi måste gå tillbaka hem och göra oss i årdning" ursäktade han sig till henne.
"Ha det så kul" sa hon och gav oss alla en kram. Jag bestämde mig för att komma över till henne i kväll, jag visste att hon var nått specielt och att jag ville ha henne i mitt liv.

Hoppas ni gillar första dellen <333


Kommentarer
Postat av: Lisa

bra bra bra bra bra bra bra bra bra <3333 !!!

2012-02-21 @ 16:33:40
URL: http://onedirectionfanstory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0