Kapitel 13

Harrys perspektiv

”Ja” sa jag och gick tillbaka in i köket. Mamma gav mig två lådor som innehöll vår lunch. ”Berätta för mig vad som händer i skolan” sa hon och putade mig mot hallen. Jag suckade lågt och gav lådan som det stod Andrea på till henne. Hon log och vi gick ut genom dörren. Det var annorlunda att gå till skolan nu, vi hade faktiskt en normal konversation, tills vi kom till skolan. När vi kom in i korridoren kom Amy och Hannah fram till oss. Dom puttade henne och slog henne. Jag visste inte vad skulle göra. Jag putade bord Amy och slog in Andrea i ett av skåpen. Hon kollade på mig sårat. Amy puttade henne igen och slog henne. ”Kom igen” sa Josh till mig och jag följde med honom till lektionen.


Andreas perspektiv

Allt var som vanligt så klart. Jag satt kvar i korridoren och grät. ”Andy?” hörde jag den bekanta röste säga.
”Låt mig va” snyftade jag. Jag kände en arm runt mig. Han drog mig närmare och jag la huvudet på hans bröst. ”Varför måste du göra så här mott mig?” grät jag.
”Jag vet inte. Men jag vill inte, jag vill inte skada dig” jag satte mig upp och kollade på honom.
”Varför gör du så här då?” Han skakade på huvudet och kollade ner. ”Bara, låt mig va” Jag ställde mig upp och började gå.
”Vänta” sa han och jag vände mig om.
”Vad Harry? Varför ska jag vänta? Så att du kan slå mig igen?-” jag släppte min väska och höll ut mina armar. ”Varför gör du inte bara slut på mitt lidande? Bara döda mig” sa jag och tårarna föll fritt. Jag tog upp min väska och började gå men han stoppade mig genom att ta tag i min arm, han drog mig tillbaka och pressade sina läppar mot mina.

 

Lämna gärna en kommentar :)


Kommentarer
Postat av: emma

omg, så bra!

2012-05-21 @ 22:08:28
Postat av: linda

Så bra :D

2012-05-21 @ 23:41:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0