Kapitel 5


Jag knackade på dörren. Jag hade knappt någon känsel kvar i kroppen, min hand gjorde mer ont än förut. Fel dag att bara ha t-shirt och shorts. Dörren öppnades och där stod Harry. Han försökte stänga dörren igen men jag stoppade den med foten. Jag slet upp dörren och gick in. ”Kan jag få en handduk?” huttrade jag fram. Han gick tillbaka in i vardagsrummet. Jag gick efter honom. ”Jag vet att du hatar mig men snälla” fick jag fram. Tårar rann från mina ögon av smärta i min kropp. ”Trodde du ville att jag skulle dö” sa han.
”Om ändå” sa jag.
”Du ska bo här nu, så gör som du alltid gör och håll käft”
”Sa inte du att jag skulle använda min mun” han kom närmare. Jag kände hans handflata hårt mot min kind. Jag snubblade baklänges och sen blev allt svart.  

Harrys perspektiv

Hon ramlade baklänges och slog i huvudet. Jag böjde mig ner. ”Andrea” sa jag och skakade om henne. Blod rann från sidan av hennes huvud. Jag hämtade en blöt trasa, tog henne i min famn och torkade blodet från hennes huvud. Jag tog upp henne från golvet och satte mig i soffan med henne. Jag hade in tänkt på det förut men hon var vacker. Hennes fläta var förstörd så håret hängde nästan fritt runt hennes ansikte. Hennes bleka ansikte var nu ännu blekare men hon var ändå väldigt fin. Alla dom här åren har jag varit för blind för att se hur vacker hon egentligen är. ”Var är jag” frågade hon yrvaken. När hon förstod vart hon var så fick hon panik och ställde sig upp. Jag ställde mig upp framför henne och la trasan mot hennes huvud. Hon kollade på mig, hennes blåa ögon var fyllda med rädsla. ”Förlåt” sa jag.
”Låt mig va” sa hon och slog bort mina händer. Dörren öppnades och mamma kom in. ”Är ni hungriga” frågade hon. Andrea vände huvudet mot henne och mammas ögon blev stora. ”Vad har hänt?” sa hon panikslaget och gick fram till Andrea. Innan hon sa något så sa jag ”Jag putade henne och han ramlade”
”Harry” sa hon surt. ”Är du okej” sa hon till Andrea. Hon nickade. ”Kom med mig” hon drog med henne till köket och jag gick upp på mitt rum.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jättebra!

2012-05-01 @ 18:05:52
Postat av: Linda

Jättebra och jätte spännande :D

2012-05-01 @ 19:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0