Kapitel 6


Jag vaknade nästa morgon med en enorm huvudverk. Jag drog mig upp ur sängen och fram till spegeln. Jag kammade igenom håret. Jag skulle ha flätat det men kunde inte på grunt av mina fingrar. Min kind var gul och blå. Jag gick ner för trappan och in i köket. Gemma och Harry kollade på mig med stora ögon. ”Vart är Anne?” frågade jag.
”Det är fredag, Hon har sovmorgon” sa hon och kollade konstigt på mig. ”Vad hände med ditt ansikte?”
”Jag gick in i stolpe på väg hem igår” Hon nickade bara. ”Ska jag sminka över det?” frågade hon, jag log lite och nickade. ”Kom då” sa hon och vi gick upp till hennes rum. Jag satte mig på stolen vid hennes bord. Hon duttade en borste med Foundation på min kind. ”Det blir lite mörkt” Hon sminkade resten av ansiktet också. Hon la på puder och lite mascara. Jag kollade mig i spegeln. Min hud var mycket mörkare än vanligt. ”Det är lite mörkt men jag har ingen annan Foundation”
”Det är okej” sa jag och tackade henne innan jag gick ner. Harry hade redan gått så jag tog min väska och skor och gick ut.

”Vad har du i facett” sa Amy, en av Harrys tjejkompisar. Hon slog mig hårt på kinden, samma kind som Harry slog mig på igår. Jag höll mig för kinden i smärta. Jag gick förbi henne men blev mött av en av dom andra tjejerna, Hannah. ”Vart ska du nu” sa hon och putade mig mot Amy igen.

Nästa kapitel kommer upp lite senare efter som att det här var så kort. Kommentera gärna.

Kommentarer
Postat av: emma

jättebra!

2012-05-02 @ 16:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0