Kapitel 9

Harrys perspektiv

”Vad hände Harry?” frågade mamma när hon kom springande ner för korridoren.
”Jag vet inte, hon gick bara ut i vägen” sa jag och tårarna rann.
”Ta det lugnt Harry, det kommer bli bra” hon la en hand på min kind. ”Vad har du gjort i pannan?” frågade hon.
”Jag vet inte” svarade jag. Hon suckade.
”Mr. Styles?” frågade doktorn som jag hade pratat med förut. Jag vände mig om kollade på honom. ”Är ni familj?” frågade han.
”Nej, jag är tillfällig vårdnadshavare” sa mamma och han sa att vi skulle följa med honom. Vi gick in i ett rum, Andrea låg livlöst på sängen. Vi gick fram till henne, hennes ögon var öppna men hon regerade inte. ”Andrea” sa jag och la handen på hennes kind. Hon kollade upp på mig, hon skakade. ”Håll dig borta” skrek hon. Jag hoppade bak lite.
”Hon är väldigt skärad från olyckan, det kommer bli bättre men hon behöver vila. Hon kommer behöva stanna här ett tag så ni borde åka hem nu”
”Jag stannar” sa jag.
”Nej Harry, det är skola imorgon. Jag kommer hit på morgonen, du behöver inte oro dig”
”Nej, jag stannar här under natten”

En kortis. Lägger upp en till snart. Kommentera gärna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0